Pracovní skupina
pro rovné příležitosti
vedoucí PS a regionální metodik pro rovné příležitosti
vedoucí PS a regionální metodik pro rovné příležitosti
Cílem pracovní skupiny pro rovné příležitosti je podpora vzájemné spolupráce škol v regionu za účelem zvyšování kvality a efektivity předškolního a školního vzdělávání, podpora společného vzdělávání a úzká spolupráce
se školskými poradenskými pracovišti a subjekty v oblasti společného vzdělávání.
Připravované aktivity:
První neformální setkání
pro metodiky prevence
Srdečně Vás zveme na První setkání metodiků prevence, které se uskuteční dne 27. března 2025 od 15:00 v prostorách SPC Hranice (Teplická 238).
Cílem setkání je sdílení zkušeností, aktuálních poznatků a efektivních postupů v oblasti prevence. Budeme se věnovat nejen současným výzvám, ale také příkladům dobré praxe a možnostem vzájemné spolupráce.
Budeme rádi za Vaši účast a aktivní zapojení do diskuse. Prosíme o potvrzení účasti do 20. března 2025 prostřednictvím QR kódu, který najdete na pozvánce.
Těšíme se na setkání a inspirativní diskusi!
Mgr. Veronika Vykopalová
Neformální setkávání pracovníků školských poradenských zařízení
a školských poradenských pracovišť
Dne 27. února 2025 proběhne 2. neformální setkání pracovníků ŠPZ a ŠPP. Setkání
se uskuteční na SPC Hranice (Teplická 238).
Během 1. neformálního setkání se otevřela řada zajímavých otázek, které si zaslouží hlubší rozpracování. Proto jsme se shodli, že se k těmto tématům vrátíme na příštím setkání, kde se pokusíme navrhnout konkrétní kroky a řešení.
Děkujeme všem zúčastněným za aktivní přístup a těšíme se na další společnou diskusi!
Na setkání je opět nutné se přihlásit prostřednictvím odkazu na pozvánce.
Mgr. Veronika Vykopalová
Vážení kolegové,
zveme vás na sérii tří supervizních setkání, která budou probíhat od 5. března 2025 pod vedením supervizora Mgr. Ing. Stanislava Kocourka. Supervize je určena výhradně školním speciálním pedagogům a jejím cílem je poskytnout podporu v řešení profesních výzev, sdílení zkušeností a k rozvoji odborných kompetencí. Přijďte se inspirovat a získat nové podněty pro svou praxi. Těšíme se na vás!
Mgr. Veronika Vykopalová
Srdečně Vás zveme na setkání s pracovníky SPC Hranice (Teplická 238) zaměřené na téma: Cesta do školy – co by měl předškolák umět?, které se uskuteční dne 10. března 2025 v prostorách MŠ Míček v Hranicích.
Během setkání se budeme věnovat klíčovým dovednostem, které dětem usnadní vstup do první třídy. Dozvíte se, jak rozvíjet nejen školní připravenost, ale i samostatnost, sociální dovednosti a správné návyky.
Na co se zaměříme?
📌 Základní dovednosti pro úspěšný start ve škole
📌 Jak podporovat samostatnost a odpovědnost dítěte
📌 Praktické tipy pro rodiče
Setkání je určeno rodičům budoucích prvňáčků! Přihlášení možné od 20. února 2025. Pozvánky budou rozeslány do mateřských škol 20. února 2025.
Těšíme se na Vaši účast! Mgr. Veronika Vykopalová
Třetí neformální setkání rodin dětí s postižením
Již potřetí se uskuteční neformální setkání pro rodiče dětí
s postižením, které poskytne prostor pro sdílení zkušeností, vzájemnou podporu a inspiraci. Setkání proběhne v přátelské atmosféře, kde si rodiče mohou popovídat o radostech i výzvách, které přináší péče o jejich děti.
Setkání proběhne v LAVINĚ z.s. Na setkání se nutné se přihlásit prostřednictvím QR kódu, který najdete v informativním letáčku.
Mgr. Veronika Vykopalová
V březnu ještě připravujeme:
setkání Společně za školním úspěchem - Máte doma školáka na prvním stupni a trápí vás, jak mu pomoci s učením? Přijďte na setkání Společně za školním úspěchem, kde si rodiče mohou vyměnit zkušenosti, získat praktické tipy a zjistit, jak dětem zpříjemnit školní povinnosti. Společně se podíváme na způsoby, jak dětem učení usnadnit a vytvořit doma podporující prostředí. Přijďte si popovídat, sdílet své starosti
i úspěchy a zjistit, že na to nejste sami!
akci pro rodiče: Řečová podpora doma - Nemůžete sehnat logopeda pro své dítě a nevíte, jak mu pomoci s řečí doma? Přijďte na setkání Řečová podpora doma, kde si rodiče mohou vyměnit zkušenosti a získat praktické rady, jak podpořit správný vývoj řeči svých dětí. Společně
si ukážeme jednoduché techniky, hry a cvičení, která mohou dětem pomoci v rozvoji komunikace.
Bližší informace již brzy! Mgr. Veronika Vykopalová
Probíhající akce:
Kroužky pro předškoláky jsou v plném proudu!
Každý měsíc až do června probíhají oblíbené kroužky pro předškoláky, které dětem pomáhají rozvíjet dovednosti hravou a zábavnou formou. Děti se mohou těšit na kreativní aktivity, pohybové hry i základy předčtenářské a matematické gramotnosti. Kroužky jsou skvělou příležitostí k seznámení s novými kamarády a postupné přípravě na školní docházku. Rodiče mají možnost sledovat pokroky svých dětí a získat cenné tipy pro další rozvoj.
Kroužky jsou realizovány na ZŠ a MŠ Struhlovsko, ZŠ a MŠ Všechovice a ZŠ Hustopeče nad Bečvou pod vedením Mgr. Lucie Pazderové a na SPC Hranice (Teplická 238) pod vedením Mgr. Evy Janouškové.
Mgr. Veronika Vykopalová
Nedávno zrealizované aktivity:
Dne 6. února se uskutečnil na ZŠ a MŠ Šromotovo seminář s názvem Žáci s poruchou autistického spektra na běžné základní škole, který vedly pracovnice SPC pro poruchu autistického spektra Olomouc Mgr. Lucie Vrbová a PhDr. Magda Navrátilová. Během semináře byly představeny klíčové aspekty práce s žáky s PAS, možnosti podpory v běžné školní třídě a efektivní metody pedagogické práce. ¨
Seminář byl velmi přínosný a poskytl mnoho užitečných informací pro pedagogickou praxi. Děkujeme lektorkám za jejich odborný vhled a inspirativní příklady, stejně jako všem účastníkům za aktivní zapojení.
Mgr. Veronika Vykopalová
Asistenti pedagoga i samotní učitelé se scházejí v uzavřených skupinách v prostorách ZŠ a MŠ Hranice, Struhlovsko. Pod vedením zkušené lektorky
Mgr. Hany Kroupové vyhledáváme témata, která obě skupiny účastníků zrovna nejvíce zajímají. Následně pak hledáme společně řešení vzniklých situací - například spolupráce AP s pedagogem, co může učet chtít po AP, co naopak má učitel poskytnout asistentovi apod. Atmosféra v obou skupinách není jen pracovní, společné chvíle se snažíme využít a vychutnat si na maximum. Což, jak věříme, se pak následně pozitivně promítá i v další práci učitelů a jejich asistentů při výuce.
Mgr. Gabriela Němčáková