Digitální vzdělávání


regionální metodik pro digitální vzdělávání
david.hawiger@maphranicko.cz

Rámec podpory digitálního vzdělávání
v MAP Hranicko

Díky předchozím projektům MAP byl vypracován ucelený návrh rozvoje digitálního vzdělávání, jehož dílčí výstupy byly na závěr roku 2022 sestaveny do dokumentu Od informatiky přes digitální kompetence po tematické plány.

Sdílený prostor při MAP Hranicko

Digitální kompetence ve třetím ročníku

Metodický materiál popisující podporu rozvoje digitálních kompetencí u třeťáků. Jeho tvorba probíhala průběžně ve školním roce 2023/2024 a byla pilotována oběma kabinety kolegiální podpory pro digitální vzdělávání pro Hranicko a Lipensko.
Digitální kompetence ve 3. ročníku
MAP představuje digitálně kompetentního třeťáka

Standard školního digitálního prostředí

Materiál vycházející z národního Standardu konektivity, který byl sestaven s cílem vymezit technologické mantinely pro školní počítačové sítě a jejich napojení na internet. Náš metodický dokument zdůrazňuje vybrané technické parametry jako klíčové a přidává k nim parametry pedagogického zacílení.
Standard školního digitálního prostředí
Standard ŠDI/EDV

Profesní podpora v regionu

Pro potřeby regionu a nejbližšího okolí disponujeme týmem místních odborníků z pedagogickou i odbornou IT praxí, kteří mohou poskytnout podporu v rozvoji digitálních kompetencí pedagogů i žáků, informatického myšlení i zajištění funkční školní digitální infrastruktury. 

Mgr. Jan Bouchala má především na starosti profesní podporu v rámci Kabinetu kolegiální podpory pro digitální vzdělávání. Jeho hlavní úlohou je realizace ověřovacích setkávání související s digitální kompetencí žáků na 1. stupni tak, aby byly v souladu s mapou pokroku pro Hranicko

Zároveň spolupracuje s kabinetem kolegiální podpory pro region Lipensko

Ing. Petr Drábek je vedoucím dvou projektových týmů, které řeší dva cíle algoritmické myšlení u předškoláků a sbírku aktivit pro algoritmické myšlení u žáků v digitální propasti.

Zároveň se spolupodílí na správě školního digitálního prostředí v souladu s regionálním standardem.

Filip Hradil DiS. především plní roli sdíleného správce pro malotřídky v rámci cíle Podpora administrace školního digitálního prostředí u malotřídek.

Taktéž se podílí na vývoji regionálního standardu a dalších odborných materiálů, které souvisí s kvalifikovaným pohledem na technologickou oblast školního digitálního prostředí. 

Mgr. David Hawiger v rámci role regionálního metodika pro digitální vzdělávání koordinuje aktivity se spolupracujícími regiony a ostatními regionálními metodiky.

Navíc zodpovídá za plnění cíle Sbírka aktivit pro rozvoj digitální gramotnosti žáků na 1. stupni.

Plány do roku 2025

Spolupracujícím regionům nabízíme:

Spolupracující školy mohou využít: