Rámec podpory digitálního vzdělávání
v MAP Hranicko
v MAP Hranicko
Díky předchozím projektům MAP byl vypracován ucelený návrh rozvoje digitálního vzdělávání, jehož dílčí výstupy byly na závěr roku 2022 sestaveny do dokumentu Od informatiky přes digitální kompetence po tematické plány.
Sdílený prostor při MAP Hranicko
Profesní podpora v regionu
Pro potřeby regionu a nejbližšího okolí disponujeme týmem místních odborníků z pedagogickou i odbornou IT praxí, kteří mohou poskytnout podporu v rozvoji digitálních kompetencí pedagogů i žáků, informatického myšlení i zajištění funkční školní digitální infrastruktury.
Mgr. Jan Bouchala má především na starosti profesní podporu v rámci Kabinetu kolegiální podpory pro digitální vzdělávání. Jeho hlavní úlohou je realizace ověřovacích setkávání související s digitální kompetencí žáků na 1. stupni tak, aby byly v souladu s mapou pokroku pro Hranicko.
Zároveň spolupracuje s kabinetem kolegiální podpory pro region Lipensko.
Ing. Petr Drábek je vedoucím dvou projektových týmů, které řeší dva cíle algoritmické myšlení u předškoláků a sbírku aktivit pro algoritmické myšlení u žáků v digitální propasti.
Zároveň se spolupodílí na správě školního digitálního prostředí v souladu s regionálním standardem.
Filip Hradil DiS. především plní roli sdíleného správce pro malotřídky v rámci cíle Podpora administrace školního digitálního prostředí u malotřídek.
Taktéž se podílí na vývoji regionálního standardu a dalších odborných materiálů, které souvisí s kvalifikovaným pohledem na technologickou oblast školního digitálního prostředí.
Mgr. David Hawiger v rámci role regionálního metodika pro digitální vzdělávání koordinuje aktivity se spolupracujícími regiony a ostatními regionálními metodiky.
Navíc zodpovídá za plnění cíle Sbírka aktivit pro rozvoj digitální gramotnosti žáků na 1. stupni.
Plány do roku 2025
Pro spolupracující regiony nabízíme:
profesní podporu prostřednictvím Kabinetů kolegiální podpory pro digitální vzdělávání, které realizují vzdělávání zástupců spolupracujících škol ve svém regionu;
odbornou pomoc při nastavení srovnatelných podmínek vzdělávacího prostředí podporující digitální vzdělávání.
Školy ve spolupracujících regionech mohou využít:
neformální setkávání pro učitele informatiky zacílené na podporu rozvoje digitálních kompetencí na 1.stupni;
podporu implementace digitální kompetence ve škole postupným dodáváním úkolů do výuky skrze přípravy pro učitele;
přednostní seznámení s přípravami zpřístupněné skrze digitální profily žáků.